Przejdź na górę strony Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Dzisiaj jest: Wtorek, 22 Sierpień 2017     Imieniny: Cezarego i Tymoteusza     Pogoda:
ikonka - zmniejsz czcionkę ikonka - czcionka standardowa ikonka zwiększ czcionkę ikonka - English version ikonka - serwis BIP
Jesteś na: Strona główna / Urząd Miasta / Kierownictwo / Prezydent

Prezydent

Adam Rams

Prezydent Miasta Knurów

Tryb wyboru Prezydenta: 

Prezydent wybierany jest w wyborach bezpośrednich na czteroletnią kadencję.
Prezydent Adam Rams funkcję tę sprawuje od 2002r. (IV kadencja).

Dokumenty potwierdzające wybór:

Zaświadczenie Miejskiej Komisji Wyborczej w Knurowie o wyborze na Prezydenta Miasta Knurów z dnia 25.11.2014r.

Wyciąg z protokołu Nr I/2014 z nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Knurów odbytej w dniu 27.11.2014r.


Przedmiot działalności i kompetencje Prezydenta:

Prezydent jest organem wykonawczym Gminy oraz kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, samorządowego zakładu budżetowego i instytucji kultury.

Prezydent sprawuje nadzór nad całością zadań realizowanych przez jednostki organizacyjne Gminy, samorządowy zakład budżetowy oraz instytucję kultury przy pomocy Zastępców, Sekretarza i Skarbnika.

 

Do zadań i kompetencji Prezydenta należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektów uchwał Rady;
  • określenie sposobu wykonywania uchwał;
  • gospodarowanie mieniem komunalnym;
  • wykonywanie budżetu;
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, dyrektora samorządowego zakładu budżetowego oraz instytucji kultury;
  • kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
  • reprezentowanie Gminy i Urzędu oraz prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy;
  • składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
  • wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki;
  • kierowanie pracą Urzędu;
  • opracowywanie planów operacyjnych ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
  • przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządzeń Prezydenta;
  • udzielanie upoważnień i pełnomocnictw w sprawach należących do wyłącznej kompetencji Prezydenta, udzielanie pełnomocnictw procesowych;
  • wydawanie Zarządzeń w sprawach wykonywania zadań Urzędu i Gminy;
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  • ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdań z jego wykonania;
  • zatwierdzanie zakresów czynności kierowników komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie sprawowanego nadzoru;
  • pełnienie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy i sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad koordynacją i realizacją zadań obronnych.

W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni upoważniony Zastępca Prezydenta.

Prezydent wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Miasta Knurów oraz miejskich jednostek organizacyjnych. Prezydent może powierzyć prowadzenie - w swoim imieniu - określonych spraw miasta Zastępcom oraz Sekretarzowi Miasta. Szczegółowy zakres zadań Prezydenta określają następujące akty prawa:

Prezydent Miasta Knurów przyjmuje mieszkańców w indywidualnych sprawach, leżących w kompetencjach władz gminy w każdy poniedziałek w godz. od 14.00 do 16:00 w budynku Urzędu Miasta przy ul. Ogana 5 (I piętro, sekretariat- pokój 103).

Kontakt

adres:

Urząd Miasta Knurów
ul. dr. Floriana Ogana 5
44-190 Knurów
sekretariat-pokój 103

telefon:

(32) 235-21-21 

fax:

 (32) 235-15-21

e-mail:

um [at] knurow.pl

Zobacz także:

Nazwa

FormatZobacz

Struktura organizacyjna Urzędu

Oświadczenie majątkowe za rok 2015