• język migowy
  • BIP
  • EU

Krzysztof Grzelak

Tryb powołania:

Skarbnik Miasta jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym w Urzędzie Miasta Knurów w ramach stosunku pracy na podstawie powołania. Zgodnie z art.18 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 446) do wyłącznej właściwości rady gminy należy powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy na wniosek wójta.

Powołany na stanowisko Skarbnika Miasta Uchwałą nr XXVIII/252/2000 Rady Miasta Knurów z dnia 21 września 2000 roku.

Przedmiot działalności i kompetencje:

Skarbnik Miasta pełni rolę głównego księgowego budżetu Gminy i zarządza środkami publicznymi zapewniając prawidłową realizację budżetu Gminy oraz organizując prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej Gminy.

Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

  • przygotowanie projektu budżetu Gminy, ogłaszanie budżetu Gminy, bieżący nadzór nad jego wykonaniem oraz ogłaszanie sprawozdań z jego wykonania;
  • zapewnienie jawności i przejrzystości budżetu Gminy;
  • ustalanie planu finansowego Urzędu Miasta;
  • opracowywanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy, jej zmian i sprawozdań oraz informacji z realizacji zdań objętych Wieloletnią Prognozą Finansową;
  • nadzorowanie wykonania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu;
  • przeprowadzanie inwentaryzacji;
  • dokonywanie kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian;
  • nadzór nad prowadzeniem ewidencji księgowej;
  • opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i dokonywanie ich analiz;
  • nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem środkami budżetowymi oraz zaciąganie pożyczek lub kredytów;
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  • lokowanie wolnych środków pieniężnych;
  • zarządzanie długiem publicznym;
  • organizowanie i nadzorowanie obsługi bankowej Gminy, jednostek organizacyjnych Gminy, samorządowego zakładu budżetowego;
  • dokonywanie wstępnej kontroli:
    • zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    • kompletności i rzetelności sporządzanych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  • składanie podpisu na dokumentach dotyczących danej operacji stwierdzającego dokonanie wstępnej kontroli w zakresie:
    • nie zgłaszania zastrzeżeń do przedstawionej przez właściwych rzeczowo pracowników oceny prawidłowości tej operacji i jej zgodności z prawem,
    • nie zgłaszania zastrzeżeń do kompletności oraz formalno – rachunkowej rzetelności i prawidłowości dokumentów dotyczących tej operacji,
    • potwierdzenia, że zobowiązania wynikające z operacji mieszczą się w planie finansowym jednostki;
  • nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
  • kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
  • opiniowanie propozycji realizacji zadań mogących wywołać skutki finansowe dla budżetu Gminy;
  • opracowanie procedur określających tryb zapewniający prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej, ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów, sprawozdawczości, finansowej przez komórki organizacyjne Urzędu,jednostki organizacyjne Gminy, zakład
  • budżetowy, instytucję kultury;
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Prezydenta dotyczących prowadzenia rachunkowości;
  • opracowywanie projektów uchwał dotyczących gospodarki finansowej Gminy;
  • zatwierdzanie zakresów czynności kierowników komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie powierzonego nadzoru;
  • wykonywanie nadzoru Głównego Księgowego;
  • wykonywanie nadzoru w zakresie stosowania ustawy o przeciwdziałaniu praniupieniędzy i finansowania terroryzmu

Kontakt

 

do góry