• język migowy
  • BIP
  • EU
Strona główna/Miasto/Informacje o Knurowie/Aktualności/Urząd Miasta wdrożył nową aplikację elektroniczną

Urząd Miasta wdrożył nową aplikację elektroniczną

31 Października 2015

Digitalizacja zasobów informacyjnych to znak naszych czasów. Różnego rodzaju aplikacje oraz usługi cyfrowe ułatwiają dostęp do informacji publicznej oraz skracają czas załatwiania spraw urzędowych. Podobną rolę spełnia wyszukiwarka ,,Grobonet".

Jak sama nazwa wskazuje, ma ona za zadanie pomagać w lokalizacji miejsca spoczynku zmarłych osób. Po wpisaniu imienia i nazwiska system wyszuka lokalizację, a także wskaże ją na mapie z podaniem sektora, rzędu oraz konkretnej kwatery. Dodatkowo, wyświetlona zostanie data urodzin i śmierci zmarłego oraz zdjęcie nagrobka. Można także zapalić ,,wirtualny" znicz, a także zgłosić chęć opłacenia miejsca na cmentarzu, wypełniając specjalny formularz adresowany do zarządcy cmentarza. Usługa jest dostępna on-line, a więc każdy kto ma łączność z internetem, może w dowolnym miejscu i o dowolnej porze sprawdzić i wyszukać miejsce pochówku znanej mu osoby lub też skorzystać z innych funkcjonalności dostępnych w ramach aplikacji ,,Grobonet".

Aplikacja, zakupiona i wdrożona przez Urząd Miasta Knurów obejmuje dane z komunalnych cmentarzy przy ul.Rakoniewskiego, Słonecznej oraz części cmentarza przy ul.1-go Maja.

Uruchomiona została przed Wszystkimi Świętymi i powinna być pomocna szczególnie dalszym krewnym oraz tym osobom, które na co dzień nie mieszkają w Knurowie, i w związku z tym nie zawsze orientują się, na którym cmentarzu i gdzie dokładnie leży dany grób.

 

 

do góry